23:14

tittar mest upp i taket, vilar ögonen en stund, hämtar den 5e koppen te, saknar, går runt och fixar saker jag inte behöver fixa, tänder nytt ljus när det gamla brunnit ut, kollar i spegeln, tänker, kallprat med någon som går förbi, elin är uppe i luften, ligger i hennes säng, möblera om mitt rum, pratar svenska med Alex som inte förstår fast det är skönt ibland för då kan man säga vad man vill.
Snart är det sommarlov, vet inte om jag längtar mest rädd, saknar elin, för mycket i skolan för att orka, sömnlösa nätter, ensamheten, prat med mamma är bra, pappa också såklart, gråter när jag inte borde, åska och blixtrar för tankarna till en annan plats, pippi är bra en tidig söndagsmorgon, djungelvrål så gommen svider.

Lär en bra malin hur man gör kaffe, internatliv, stöt genom armen ska inte tända den lampan mer, skärgårdsdoktorn på youtube, börjar 12:50 imorgon, skoltrött, kommer på mig själv med att sitta med rynkade ögonbryn och se allmänt arg ut, vara arg, ledsen borde man inte få vara.
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0