DAG 16

Hejhej Sverige!
Idag hade jag sovis till 11:10 så det var ganska skönt. Hade U-landskunskap då och en man som bodde i Kibera kom dit och berättade massa saker för oss hur det är där. usch så hemskt! bor ungefär 80000 pers där och ungefär 1/4 har HIV/AIDS. usch! Aja efter det blev det lunch, lasagne utan köttfärs...lite spännande! men men. Efter det blev det en två-timmars Naturkunskapslektion. otrooligt roligt! halvkul att bara sitta där och skriva och lyssna. men det gick rätt fort endå. Efter det gick jag och Elin till rektorn och fixade ledighetslapp, och tydligen måste alla lärare man har dom dagarna man är borta skriva under att man får de, inte som hemma i Sverige där bara rektorn kan skriva på så är det klart. så vi sprang lite hit och dit och imorgon ska jag fixa med det också! Men det löser sig :)
Efter det satt jag och pluggade ett tag utanför matsalen med Hanna och Manda och drack lite kaffe. Men dom pratade för mycket så satte mig i Zebrarummet där det var knäpptyst och åt lite passionsfrukt och pluggade. Sen kom Sofie och sa att jag hade fått post!! så sprang ner och japp det stämde, i mitt fack låg ett litet vykort, Vykortsblogg #2 från pappa! Man blir så glad för små grejer här nere, ba få några rader hemifrån är så kul! :)
Efter det blev det lite skype och sedan middag, PANNKAKOR! otroligt bra för magen. Sen nu skulle jag och Hanna kasta in en tvätt men så gick elen och vi fick damp, men man får ju lite vuxenpoäng när man lyckas sätta på tvättmaskinen efter ett tag här nere i afrika! applåd maria! :)
Nu ska jag plugga lite sen kasta in en till tvätt med elin, efter det duscha och sen antagligen lite mackor + te!
Hoppas ni har det bra där hemma :) saknar alla!
Pusshej!
hehe!
ps. jag saknar magnus mest.

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh jag som trodde att det var mig Du saknade mest.........!!!

2011-09-06 @ 08:32:23
Postat av: Anonym

Det verkar som din tekniska sida är grym. Kanske ska tänka på att bli civilingenjör istället:). Jag tycker du borde sakna mig mest, jag saknar iaf dig. Vi hörs snart på Skype tycker jag. Pussar i massor!

2011-09-08 @ 12:06:34
Postat av: Cribban

Om du inte förstod att det var jag som skrev så vet du nu att det var jag...

2011-09-08 @ 12:08:05
Postat av: Magnus

:D

2011-09-11 @ 00:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0