FORTSÄTTNING DAG 3

Idag har vi lärt oss massa om Kenya! bla att om någon på gatan själ från en, så får man enligt lagen slå ner personen och tillochmed döda den! sjukt :O Och som jag sa i förra inlägget så finns det bussar som heter matato och så åkte de förbi en sån när vi gick till junction, då börja dom bråka och ena killen tog fram en batong och slog en annan kille i ansiktet. då gick vi och ba.....mmh nice! haha! men sen finns de dresscode som man måste följa både på boardingen och utanför. då gäller de att från knät och uppåt så är de femfingers-regeln. man lägger handen på knät och där handen slutar där ska shortsen/kjolen/klänningen sluta. kul! samma sak med överkroppen, från nyckelbenet och neråt en hand. under där får man inte visa! bra :)

Sen finns det tusen andra regler som jag inte orkar dra nu!
Men vi va iallafall på Junction och jag köpte en stor cola för ca 2,5 svenska kronor!!! allt är superbilligt så jag
kommer bli jättetjock! :)
Hejdå pussochkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0